Happiness is Destination Pain is the Process

Wednesday, December 05, 2007

Darkness Around Me

Haiz.....Banyak benda dalam pikiran nih, sampai tak tahu nak luahkan mana satu. Semakin hari, semakin serabut. Kadang-kadang, otak nih terus jammed, tak tahu apa nak buat lagik. SEjak kebelakangan nih, hidup ni rasa teramat lah susah. Rasa mcm nak putus asa pun ada.


Problem pertama/kedua /ketiga...dan seterusnya sampai bila-bila....
DUIT
Perkataan yang singkat tapi maknanya besar.
Orang kata , duit bukanlah segala-galanya.
Tapi tanpa duit jugalah boleh menjadikan orang gila dan tak tentu arah.

Pening kepala nih, nak pikir pasal duit nak bayar tuh, nak bayar nih.Insurance, Yuran Sekolah, Bill HP, duit Transport Pergi balik Kerja dan sekolah,Duit Makan, Duit nak kasi Mak bapak, Duit untuk rawatan kulit aku nih.Duit rawatan kulit ngan yuran sekolah - confirm kena bayar takbleh escape.
Insurance pun tiap2 bulan confirm kena bayar.Bill Hp - Terpaksa kurangkan, Langkah Pertama - terminate Colour Me Tone. Bender alah nih tak Impt.So tadi, tamatlah riwayat service tuh. So kalau korang call aku, dgr bunyi baisa ajer lah yer.So skarang nih kena rajin-rajinlah guna talipon rumah. Makan nak kurangkan boleh, tapi aku nih bermasalah, takleh kurang makan.
Tak makan ajer, sakit..camner nak save gini.

Kerja aku plak tgh buat hal. Boleh jadi gila! Aku tgh sabar nih jer.
Cukup Masa meletup jugak tao. Gaji bayar lambat. Dier nak suruh aku makan apa, datang kerja ngan apa eh..Sepatutnyer dapat hari 21, tapi samapi skg..dah nak dekat next pay, pun tak masuk lagik.Kalau Fri nih, tak masuk, terus terang ar eh...Sat nih jugak last day aku.Tak mampu nak gi kerja. Dlm bank tinggal $10 jer. Cuber terangkan sikit eh, camner nak hidup gini.Tapi mmg ura-ura nak berhenti kerja, carik kerja lain. Dah bosan ngan kerja nih. Kiter nih dah lah temp staff, tak dpt privelege plak tuh. nak amik leave pun nak kena document.Merepek betul. Takder welfare langsung untuk kiter. Kiter nih manusia jugak sehTapi ntahlah, kemungkinan besar cukup bulan nih, last lah aku kerja sana. Tgklah mcmana.Masih dalam pertimbangan

Ingatkan, nak start business. Tapi business apa eh? Aku nih takder pengalaman.Nak jadi make up artist...hmmm cert ada tapi pengalaman takder.Practice pun kurang.Nak practice kat muker sendiri tak boleh, tgh rawatan. Kalau makeup makeover ker dinner and dance ker, bolehlah jugak. Kirer mintak upah dlm $30 ker $50 ker..oklah jugak. Ada jugak Hasil.Kalau tunang ngan kahwin, woo belum boleh lagik lah tak berani seh. Tapi kalau lah sekiranya aku set up nih business, ada ker org nak support sedangkan byk lagi make up artist yang berpengalaman kat luar. Tadi Mardiana msg, nak suruh aku make-up kan dier Fri nih for her dinner and dance, tapi tuhlah sayang sekali, dier blg last minute plak..Aku dah make plans nak celebrate bday kawan aku, dah booking semua tempat seh. Baru habuan nak masuk, dah melepas lagik..sighz..

Apa kata kalau aku buat business makanan, puff ker kuih ker cake ker..apa2 lah..Korang rasa, korang akan support ker?? Korang nak order dari aku tak? Apa kata aku berhenti kerja nih, aku duk rumah blaja masak apa2 lah...pas tuh kasi org sample then korang order..amcam ok ker? Sambil tuh boleh aku concentrate dgn studies aku. Tapi aku takleh harapkan hasil dari business jer, kena carik kerja tetao jugak, nih pun sambilan2.So what do you think guys, will you support me if im involved in all this? Will you?

Otak buntu sekarang nih..BUNTU!!!!!
Mcm nak nangis pun ada..mcm nak melalak pun ada.
Tak pernah rasa sesak mcm gini. Nak beli apa-apa pun kena pikir dua kali. Nak beli sandal biasa buat gi kerja pun, terpaksa tunda dari hari raya sampailah skang..Pakai jerlah apa yang ada.. Tadi aku tgk kat kedai simei, kasut $10 - lawa lawa...murahkan $10 jer - dan buat pertama kali dlm hidup aku, aku rasa $10 amat berat sekali.. Kadang2 sedih jugak tgk keadaan aku mcm gini. Terpaksa simpan jer lah hasrat dlm hati. Dan Juga buat pertama kalinya, aku miss "Manja' Edisi December tahun nih. Mana2 aku pergi, dah takder.sbb aku carik dah lambat. Maklumlah takder duit, dari aku blanjer $3 tuh , lebih baik aku simpan h buat makan satu hari.

Sedih...im so Sedih...so Depressed and Down!!!
Friday nih nak gi celebrate bday kawan aku, haiz duit lagik kan.
Kalau tak pergi mcm tak sporting gitu, bday aku dan lain2, dier pun share jugak belikan hadiah untuk aku.Lagipun, dier salah seorang yang memberi kesan dalam hidup aku.
Geng kitaorang - hehe bukan geng merepek eh..
Geng consist of Abg G, Zulekha,Fyza,Uncle Shis dan aKu.
Uncle Shis dah gi haji, Will only be back n 27 DEc. Semoga uncle Sihat kat sana.
Doakanlah yang terbaik untuk saya.
Dan tak lupa juga,
Lastly, Thanks Ben for your help all this while and your understanding in all matters.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home