Happiness is Destination Pain is the Process

Tuesday, March 20, 2007

Trust....

Short word yet Meaningful
Easy to give but once betrayed..there's no turning back.
Hard to gain when betrayal was made.
It is also significant in relationship.
FAmily, Couples, BF & GF.

Bagi aku Kepercayaan tuh Bukan suatu Perkara Mudah. Memang Memberi seseorang Kepercayaan itu mudah..tapi seandainya Kepercayaan itu sudah tiada lagik..agak sukar untuk Mengembalikannya. Dan mungkin juga ini akan sedikit sebanyak memberi kesan terhadap Orang lain jugak. Oleh Kerana terjadinyer perkara perkara pahit masa silam, untuk memberi sepenuh kepercayaan pada insan yang baru mungkin agak susah sedikit.
DAn Kerana tiada kepercayaan atas pasagan masing-masing, maka akan terjadi lah pertelingkahan yang tidak sepatutnya diadakan. Diri sendiri juga akan sentiasa rasa takut dan imaginasi akan sentiasa fikirkan yang bukan-bukan.

Untuk Memulihkan Keadaan sebegini memakan masa yang agak panjang. Dan ia juga perlukan dua belah pihak untuk sama2 menyelesaikan masalah ini. Tapi bagaimana sekiranya sebelah pihak ini tidak melakukan apa2. Tidak mengerti masalah yang sedang pasangannya menghadapi. Pada si Lelaki, dia memberi kepercayaan nyer pada si perempuan dan dia harap si perempuan akan memberikan kepercayaan yang sama. Walaupun setelah mendapat tahu apa si perempuan pernah lalui...dier tetap berkeras bahawa dia tidak seharusnya disamakan dengan orang lain yang pernah melukai dan mempermainkan hati si perempuan...

Jadi Dalam Situasi begini, Bagaimana Pula Caranya? Bagaimana harus si perempuan ini meyakinkan diri nya bahawa lelaki ini lain dari yang lain dan si lelaki ini tidak akan menghancurkan hatinya?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home